< Till bloggens startsida

Framtiden.

Är ganska ovis. Har hittat en liten skola jag skulle kunna tänka mig att gå på också.. och eftersom jag inte riktigt skärpte mig i skolan så får man ju betala sin utbildning. Och alltså det jag pratar om nu är inte Turismvetenskapen utan alltså en riktig utbildning. Men jag nämner inget mer förrän jag bestämt mig!

Alltså det är nästan skrattretande hur påverkad man är av pengar. Allting kostar.  Och ännu mer skrattretande är hur stor del av ens lön man betalar i skatt  (ja inte jag kanske) som ska stå för sjukvård osvosv- ändå måste man betala om man är sjuk.  Även om det så bara är någon hundralapp på medicin så tycker jag att det är helt fruktansvärt.  Jag ska iväg och rota i muffen (eller ja gynekologen) nu den 8e- för att ta ett cellprov för att försäkra om man inte håller på att utveckla livmoderscancer... detta lilla besöket ska kosta 120:-... Varför? varför måste det kosta? 

Förresten ett program som är sämre än design programmet måste väl ändå vara grannfejden- alltså är det brist på ideér uppe bland tv-folket? 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0