< Till bloggens startsida

SNÖ PÅ RIVIERAN!!!

Runt 19 snåret stack vi iväg till Crazy wok. Det blev en liten chop suey fast med kyckling och stekta nudlar. Detta var det dummaste jag någonsin ätit, jättegott såklart. Men jag stänkte förhelvete ner hela min ljusgråa klänning som jag fått på mig, kvällen till ära. KLANT-MADDE. Men men, det var ett trevligt restaurangbesök åtminstone!
Efter detta kila vi iväg till biografen och bänka oss framför Avatar. Jag vet inte riktigt iheller vad jag ska säga om denna filmen... den var mäktig på något sätt. Fantastiskt bra gjord. Känslosam. Fin. Där var en stor tanke bakom filmen. Den kändes äkta på något konstigt vis... Den är väldigt sevärd tycker jag. SE DEN!
Det var ganska häftiga biljetter på biografen tyckte jag. Inte som dom där klassiska tråkiga SF biljetterna.

När vi kommer ut ur biosalongen så ser vi att det SNÖAR! Det var så himla mysigt att se... Det hade till och med lagt sig lite på bilarna....


Det snöade nere i stan, alltså så nära vattnet man kan komma, så julle föreslog denna underbara idé att bara åka precis upp för backen, och titta på utsikten nu när det snöa... Här på bilden ser ni precis vid promenaden.

Sagt och gjort, vi åkte uppåt, och detta handlar alltså om en bilkörning på maximalt 5 minuter. För att kika...
och där hade det lagt sig en hel del. Här är en rondell vi cirkulera runt i för att åka tillbaka ner mot vårt hem..

...här har vi cirkulerat.....

..här kör vi neråt....
PANG sa det och vi körde rakt in i ett stort jävla stängsel. Vägen var snorhal och Julle gasa inte ens, bilen gled och bromsarna tog inte, häärligt med sommardäck. Jaha en manöver för att inte köra på de andra bilarna som stod på kö längs vägen (för att köra uppåt) fick det bli och här har vi resultatet... Suck...
Med ett nermejat stängsel så tänkte vi att ja, här kan vi ju inte stå. Så vi försökte, med de få medel vi hade, att få loss den stackars bilen men den satt helt fast.. och sitter ännu helt fast. Vi fick alltså gå hem. Promenaden tog ca 40 min och nu har vi ungefär vart hemma i 20... så.... ja..
där var vår kväll mina damer och herrar...
Allt detta för att vi var glada över lite snö!  Imorgon kl 8,30 har julle beställt bärgning via försäkringsbolaget så det är bara att pallra sig upp ur sängen om några timmar. Suck och stånk.

På promenaden hem så var jag faktiskt på ett bra humör, det var precis under nollgradigt och det jag var rädd för var de jäävla bilisterna som körde som idioter fast det var ashalt. Trodde vi skulle dö där en stund. Var även rädd för Julle som gick med sitt jävla stora helvete till paraply och nästintill peta ut ögonen på mig, och gjorde han inte det så skymde han hela sikten bakåt.  .. MEN.. jag var på ett bra humör faktiskt.  Kom på en ny story. En ny superhjälte i form av en snöboll.. kallad the INCREDI-BALL. haha med cape och mask!! (såklart)..
och här har vi orginalet...


Med den lilla uppdateringen om vår fredagskväll så ska jag göra som min man här brevid och slå igen ögonlocken och drömma om något fint.
Puss på er alla!

Kommentarer
mamsea

De e inte lätt att vara "barn", för då blir man ju så otroligt att se snö, eller??

2009-12-19 @ 14:04:44
norrestadstrafikskola

hallå madde vi på norrestad utbildar i halkkörning ni kan få bra pris!!

2009-12-20 @ 14:44:12
madde

Norrestad - Tack, detta ska jag berätta för min pojkvän, det är såklart han som inte kan köra ! :-P

2009-12-20 @ 18:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0