< Till bloggens startsida

Jättehjärna.

Jag slutar aldrig fascineras av hjärnans otroliga kapacitet.  För det första så är det ju den stora faktorn till att våra kroppar arbetalar som dom gör, och att vi ens kan tänka.  Ganska intressant är det att se hur vi människor utvecklas annorlunda på grund av olika stimulanser.  Hur vissa blir fantastiskt kloka och andra fantastiskt tröga rett och slett.
Jag har själv insett att jag tycker det är kul med hjärnstimulans såhär på senare år och tycker det är lite synd att man inte intresserade sig mer för det när man var yngre. När inlärningen var lättare, och om man bara försökt och velat lära sig, hur mycket mer man faktiskt kunnat och vetat.

Ämnet är så brett och det finns så mycket att fascineras av om man verkligen läser om det.  

Ta schizofreni, hur  konstigt är det inte att man tycks uppleva något som bara hjärnan styr ihop? Eller hur man pga en stroke kan bli halvsides förlamad, eller ännu värre.. helt förlamad. Och detta kan hända vem som helst när man minst anar det. 


Nu ska jag duscha.



Kommentarer
J

Suttit i tänkarhörnan förlänge nu igen M? :)

2009-07-19 @ 03:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0