< Till bloggens startsida

Thursdaythursday.

Fy faasen vad jag är dålig på Kubb. Detta fick jag uppleva ikväll när vi spelade hemma hos Sofia. 
Idag har vi hängt hos Sofia, fantastiskt trevligt faktiskt. Det blev bad, grill, krocket, kubb, vinsmakning och mys! Helt perfekt. Tror alleman lägger upp något snyggve bild senare som jag kan sno så att ni brinnande entusiaster kan få se hur det såg ut! haha :)  Alltså finns kubb i några andra länder? Någon som vet?  Jag tror bestämt jag ska wikipedia upp det och återkomma- Imorgon är det snart helg.   Puss


HAHAH det finns VM i KUBB!! Alltså detta är ju hysteriskt. Hålls på Gotland!  Btw så hävdas kubb vara ett gotländskt spel som har anor från Vikingatiden.  Se här, nu har ni lärt er något nytt idag! 

Hitta denna bilden på en brittisk webpage där det stod, jag citerar;

"Bored of boules? 
Tired of Tennis? 
Fed up with football?
Then Kubb the Vikinggame could be a game for you!!!"



Kommentarer
Anonym

Måste faktiskt hålla med om att du e typ, kanske världen sämsta person, på kubb... haha, det har jag fått erfara.. kanske därför min näsa är lite krokig:)......

2009-07-18 @ 20:58:40
V

förra inlägget var från wkwow...

2009-07-18 @ 20:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0