< Till bloggens startsida

P-stav.

Kl 11 var min tid på Capio Citykliniken. Sist jag var där var 2006 precis innan jag åkte till Usa.....
Saken var ju den att jag klampa in på någon förvaltning eftersom Capio tydligen hade flyttat. Jag kom åtminstone i tid till rätt lokal brevid Gina Tricot.
Gynekolog Peter kallade in mig och börja med ett lättsamt skämt "Jaha Madeleine, då var det provrörsbefruktning idag"... eeh... haha.. njeee inte idag kanske. Sen gick vi in i rummet bredvid. Snabbt och lätt plocka han ut och satte in den nya P-staven.  Han berätta även ett mardröms scenario om en tjej som skulle byta P-stav som gått upp 35kg under de 3 åren... det sluta med att hon fick operera ut den under narkos. Härligt.  Efter bytet så blev jag såklart svimfärdig i vanlig ordning, så jag chilla litegrann på britsen innan jag for hemmåt.
Han sa att detta är ett säkrare preventivmedel än sterilisering! (eftersom äggledarna kan växa ihop igen) GUTT! Inga barn på ytterliggare 3 år, haha tack och lov!


Nej nu ska jag äta lite brunch här och sen slänga på en tråkig film!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0