< Till bloggens startsida

Förskyld..

...som en get! UH. Det är inte alls trevligt att vara förskyld faktiskt. Jag skulle just nu vilja klia ut hela näspartiet och bihålorna, och även hela käken. Det kliar och värker och aj! Nej nu ska jag sluta klaga.
Idag är jag "fri" och sitter just nu och ska försöka plugga lite. Ja håll i era hattar.. Vet inte riktigt vart jag ska börja. Har ju skjutit upp detta alldeles för länge. Oväntat Madde tänker ni då...

Jag har blivit dålig på att blogga igen, får bättra mig på det. Igår var jag hos Sara/Rollo och stod till tjänst. Vega är också lite förskyld nu så jag  tror bestämt att han har smittat mig.. eller är det kanske tvärtom? Något sådant iafl. Här är Vegas småsyskon, titta på dom söta små liven Alfie och Maja.


På kvällen så tillaga jag en soppa á la Bernard (detta är en grönsaksoppa efter recept från Julles pappa). Den blev något för vitlökig, men annars ganska god. Vi har kommit in i en vitlöksperiod- sådär bra va. Vi har vitlök på allt... och det är ingen normal mängd utan det blir oftast lite till överdrift.  Igår morse så fråga Sara om jag möjligtvis hade ätit vitlök föregående dag.... jag stinker alltså vitlök kan man då konstatera!!  UH precis som läraren i vit page!


<
Idag skiner solen iallafall i Nice.. borde nästintill ta mig en promenad.. om det inte varit för mitt skoskav och mitt pluggande så.....

Idag börjar Rean här i alla affärer- folk kommer go bananas. Igår var vi på ett köpcentrum.. då håller dom alltså på föregående dag att ordna i affären inför rean så det är helt omöjligt att handla något (iafl i vissa av butikerna)  Helt sjukt ju...

Tur (gråter mig till sömns) att man inte har några pengar att go bananas på......
En annan grej är att jag skulle lämna tillbaka en klänning som jag såklart fumlat bort kvittot på... i butiken (som för övrigt är H&M) så säger dom att hade detta varit INNAN jul så hade det gått men EFTER jul så är det omöjligt.  MEN MONGO? Tänk om jag nu fått kläningen i julklapp? eller alla andra julfirare som fått något dom inte gillar.  ÄH konstigheter.

Nu ska jag ta mig ett glas apelsinjuice och vänta på min lunch-date!
Puss

Kommentarer
mamsen

Vitlök, i massor, men då ska man väl inte bli förkyld, eller???? Då stämmer ju inte sägen, att man blir frisk av vitlök, pUUUUsss, med klämma om inte alla ätit alltså

2010-01-06 @ 12:20:49
Olle Speleman.

Var vänlig, skicka receptet på denna soppa hastigt, mvh: Helst igår...

2010-01-06 @ 15:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0