< Till bloggens startsida

Hallå där mina kära läsare.

Först och främst vill jag skåla för Malin som hade skolavslutning idag... Förskolelärare.. det är vuxenpoäng!:-)
Jag är ganska ledsen som inte kan vara delaktig idag då hon skulle han en liten tjejmiddag! Mitt huvud på en pinne?!


Idag var det strålande solsken och 15 grader varmt här i Nice. Jag vaknade inte förrän kl 13.15 idag.. (uh måste sluta somna på soffan på kvällarna).
Man blir så glad när solen skiner. Det kändes som om jag befann mig i en film när jag körde till cagnes, rutan lite nere för att andas in vårluften och radion maxad med U2- Where the streets have no name. Mäktigt. IDAG blir en bra dag sa jag till mig själv! (-ja alltså jag var ju ensam i bilen)




Klockan 14.30 anlände jag i Cagnes för att ta hand om twinsen i någon timme. Vi myste lite och sen så tog vi en promenad i solskenet! Mycket trevligt hade vi! haha :)

Ute på promenaden (som förövrigt var 25min lång) så kom det fram 3 par och frågade om tvillingarna. (se detta framför er gott folK.....)
Folk stannar,LER med upphöjda ögonbryn och lägger huvudet lite åt sidan som en hundvalp sticker fram huvudet så de lättare ska kunna titta in, tar tillbaka huvudet i normal position.. och sedan kommer frågorna...... på franska!
Det är alltså så det känns att gå bland folk med tvillingar, nu förstår jag hur du känner dig Sara!

Nu ikväll ska jag och Julle på bio i Cannes och se Avatar i 3D, jag har aldrig sett en 3d film.. förutom på liseberg där Arne Weise har rösten till en moralisk miljöfilm om hur människan förstör världen osv, osv. SÅ det ska bli spännande ikväll!
Imorgon åker Julien till Paris igen fram tills på torsdag =FF. haha Imorgon ska jag och Emmie ut och göra stan osäker!! WOO ska bli riktigt kul! Hurra!
Nej nu ska jag dricka upp min zero och sen ska vi draa! Puss


Kommentarer
mamsen

måste va skönt med så varmt, vår, o ute o går med "twinsen", Då blir de inte nån sova på soffan idag, då kanske de blir rätt i dygnsrytmen, Kram

2010-01-15 @ 20:34:00
frida

jag blevockså förskollärare idag:(

2010-01-17 @ 17:30:17
URL: http://fraajda87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0