< Till bloggens startsida

Cancer-Treblinka-Kärlek-Knulla-Edmunds farsa-döden.

Har nyss avslutat boken "kim novak badade aldrig i genesarets sjö" av Håkan Nesser. Den hade en oväntad twist på slutet kan jag tycka.. 
Den har ju blivit filmatiserad också, så nu tänkte jag att jag skulle vilja se den, ska kika om den finns för streamning någonstans här online.  Jag gillar Nesser. Har förvisso bara läst 2 av hans böcker men de båda har varit underhållande att läsa. Man har både skrattat, gråitit och låtit sig slukas in.   Ska nog kolla online efter lite fler av hans böcker.


Mina föräldrar kom ju som bekant hit i Måndags, och veckan har varit fylld med små utflyckter här och var och vi har umgåtts massvis.  Vi käkade glass i Italien, solade oss i Antibes och lät våra luktsinnen överarbetas på parfym-muséet i Grasse. Jag handlade på ett slakteri för första gången i mitt liv där herrn i kassan helt känslokallt högg av huvudet på den, såklart redan döda, kycklingen så jag skulle slippa detta hemma i vårt kök. Vi har haft mysiga kvällar i lägenheten och ätit ute några gånger. Igår var vi hos Parks och firade Majsan och Alfie som blivit så gamla som 1 år.
Jag/vi Fick massor av grejer också; Ljus, handdukar, löpartights, kryddor, Kalles randiga,böcker med mera. Allt som allt har det varit kul att ha dom här.  Vad hade man gjort utan sina föräldrar så säg?

Vi fikade på flygpaltsen innan de åkte och efter detta for jag och Julle hemmåt och jag har nu i 2h läst ut min bok.  Täntke att jag skulle börja på en ny. Julien sitter i telefon med vårt telefon/internet/tv-bolag- eftersom vi de senaste dagarna har haft väldiga problem med internetuppkopplingen vilket innebär att varken tvn eller telefonen funkat som den ska.  Annars är allt som vanligt här i Nice- det blåser storm och regnar hundar utanför fönstret så det blir en riktig innesittar dag.  Kanske ska organisera lite i mina köksskåp.

Mor tog massvis med bilder i veckan man jag glömde att lägga beslag på dem. Kanske kan få dem senare ikväll så jag kan visa lite från våra utflykter.
Förövrigt så fick jag beksed från skolan igår.

Hoppas ni haft en fin helg alla läsare.  Jag räknar ner mina dagar till hemkomst nu.


Kommentarer
linda

vilket besked fick du då? nyfiken!

2010-10-31 @ 21:06:17
clara

älskar den boken!

2010-11-01 @ 18:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0