< Till bloggens startsida

HATA SKÅNETRAFIKEN!

Idag hände något som fick mig att hata skånetrafiken ännu mer.. som om detta vore möjligt.
Min pojkvän skulle ta tåget från Landskrona till Kastrup kl 17.22 och behövde såklart en biljett. I 4 olika biljettautomater försökte vi köpa en biljett med kreditkortet, detta fungerade inte. I de röda automaterna så kom inte "betala med kort" upp, och i de lila så stod det vänta i 20sek sen gick det över till AVBROTT. Okej sa jag, då får du helt enkelt köpa en biljett på tåget för vi har inte tid att springa och ta ut pengar nu... Det ska man ju kunna göra även om de inte är överförtjusta i det så finns ju möjligheten.
Jag droppar JQ och kör hem till Malin, väl hemma hos Malin så ringer han och berättar att kvinnan på tåget har slängt av honom i Lund. Vägrat låta honom betala på tåget, sagt att han får hoppa av i Lund och trycka en biljett och ta nästa tåg. Problemet var ju här att detta tåget var perfekt anpassat för flyget. En parantes här är att kvinnan var knakig på engelska, hade kallat på back-up ifall JQ skulle börja bråka+hotat med att ringa polisen!??!?!?!
Ni som känner min pv vet att han i princip är snäll som en hundvalp - så varför denna drama?
Som tur är var hans flyg försenat så han hann med det... Men jävla kioskmongo till konduktör. Ska slå henne.

Kommentarer
Johanna

Här hade jag OMEDELBART ringt upp högsta hönset på Skånetrafiken och sagt denne en sanningens ord!! Totalt inkompetent personal ska helt enkelt inte få jobba kvar är min filosofi och Julienne ska få en ursäkt både skriftlig, muntlig och helst även ska de få ta sig ner till Nice och överlämna denna personligen!!!!!!!!!!! jäkla kärring...

2010-02-01 @ 09:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0