< Till bloggens startsida

En ledig onsdag!

...ja inte för att jag är så jätteupptagen de andra dagarna i veckan.. men det var någon nationaldag idag så JQ var också ledig vilket jag tyckte va skoj.  Jag började dagen med en joggingtur upp till lägenheten som vi var och kolla på igår.  Väl uppe vid lägenheten så sitter Julien och väntar på mig... Tydligen har han pratat med mäklaren som förmodligen berättat om FEL lägenhet. Alltså den lägeheten som nu gäller har endast havsvy.. Inte fy skam tänker väl ni.. Men från att ha gått till en lägenhet med havs OCH alp vy så blev det helt enkelt pannkaka.  Ska fortfarande åka och titta på den imorgon dock med mäklaren.
Efter turen åkte vi hem och åt en brakfrukost med scrambled eggs och baguett (såklart), och så lite grönt te och apelsinjuice till det. GOTT.
Efter det åkte vi ner till stan, SOLEN har vart strålande hela dagen and I LOVE IT.  Vi tog en promenad längs strandpromenaden.. Var skiiitmycket folk.  Inte så konstigt dock när alla är lediga.
Anledningen till ledigheten var att det är 91år på dagen som 1a världskriget tog slut och tyskar/fransmännen skrev kontraktsskitet. Ja jag är ju lika klok... Men iafl när vi började närma oss hamnen på vår promenad, så stod där en väldig folkmassa samlad, där hölls tydligen en cermoni till minne av dagen och till de människor som dött under kriget. Självaste borgmästaren var på plats. haha : )
Nu sitter vi hemma i soffan med varsin dator, tur man har sina älskade laptops alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0