< Till bloggens startsida

Mad. long choc på en FREDAG

I fredes vaknade jag upp runt 10.30, suri vanlig ordning. Som tur är var julle på jobb så han inte hann uppleva detta. Jag tog på mina skor och gick ut och gick en lång runda där som jag skrev tidigare. Sen stack vi till toys'r'us och köpte en exakt likadan nalle som Altea fick av oss- fast på franska såklart! :) Plus en låten dosa som sa muuuuuu.
Efter att ha kört ett tag på motorvägen så insåg vi båda att vi var ganska så hungriga... vi stannade till på en vägkrog (sunkigast i sydfrankrike) där JQ visste att dom hade mat.. Jag fick en färdig kycklingsallad som innehöll 2 blad isbergssallad,2 småbitar kyckling och 100 soltorkade tomater.  JQ beställde ris och rått kött. Stället såg ut lite som en amerikansk diner i samband med att pesten slagit ut. Där var helt tomt.. förutom den förvirrade tanten i kassan som gav mig en brödbit som hon först fumlade runt med i något som liknade en misslyckad jonglering...(stavning?)
Vi köpte även ett paket Madeleines för att säkra bilresan.
...väl framme i avignon så skulle Julle besöka en butik så vi spenderade ungefär 1,5h i en butik, hans mamma var också där och testade lite grejer och sådär. Fan  vad jag skulle vilja jobba med kläder. Sjukt intressant att kunna vara med att välja ut saker till en kollektion till en butik. helt fantastiskt ju.
...Efter butiksvisiten åkte jag, julle+ hans päron till en liten restaurang där vi mös ytterligare av kvällen.
Runt midnatt jag vi och la oss och jag sov bättre än jag gjort på evigheter. Stor säng, kallt och mörkt rum- Perfekt.
Hahaha på tal om Päron!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0