< Till bloggens startsida

På franska landsbygden..

I helgen befann vi oss på den franska landsbygden där julles föräldrar har ett stort hus. Det är sådär långt ut där alla känner alla. Folket livnär sig på sina egna småföretag som tillverkar ost, te, bröd, marmelad, olivolja. Bönderna livnär sig på sina mjölkkor eller de som ska gå till slakt (även andra djur) och folket odlar sina egna grönsaker och säljer till ekologiska affärer osvosv.... de verkade liksom inte ha så mycket andra beskymmer i livet än just om skörden gick bra eller om korna kalvade....   här i storstaden stressaar man ju om vad man ska ha på sig för kvällen.  Det är en konstig värld. I vilket fall som helst så var det väldigt mysigt och idylliskt. KALLT också för den delen -  8c+  och regnigt.  Har levt i min/jules mysa tröja från faco som är handgjord i kashmir. Ta gärna er på en gissning vad den kostar i butiken..... Fick reda på det i helgen när jag gick runt bland korna... 1200€. Ja ni läste rätt. Ska nog börja sälja lite av julles kläder...........

Igår besökte vi en liten svamp-marknad. Inte vilken svamp som helst utan Karl-Johansvamp. Jag har ingen aning om varför, men den är jättedyr och det vr värsta ståhejet på marknaden om alla svampar. Halleluljah säger jag.  Tur jag inte är så förtjust i svamp.

Idag skulle jag gått till gymmet men vaknade med huvudvärk och ansåg att jag nog får vänta i någon timme. Har istället pysslat med lite andra småsaker och ska nu slutföra min ansökan till skolan som jag påbörjat med. Den ska vara inne den 15e så får lägga benen på ryggen här.

Hoppas ni alla har haft en fin helg....


Kommentarer
linda

jag förmodar och antar att du är osminkad, din jävla snygga människa!!! :)

2010-10-11 @ 23:06:20
URL: http://roos-linda.blogspot.com
Anonym

du är så jävla fresh madde!

2010-10-14 @ 11:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0