< Till bloggens startsida

Hejhej på er alla!

Idag är det fredag, Känns som måndag. Idag började dagen tidigt faktiskt.
6.30 hoppa jag upp ur sängen för att säkert komma fram i Cagnes vid 7.30.
Var supermys att träffa barnen igen, även om förhållandena inte är de bästa. Sanslöst vad fäst man blir av barn egentligen.  Morgonen spenderade jag iallafall med Sara, Vega och Maja och sedan tog jag och Maja en liten promenad i vårsolen. Efter detta gjorde jag lite mat-shopping och sedan for jag hemåt.

Väl hemma så åt jag en sen frukost (kl 13) och sedan la jag mig på soffan med gott samvete och somnade en stund till Wall-e! Jag hämtade bulle klockan 16 och efter detta åkte vi ut på lampjakt. Vi hade en liten sänglampa på ena nattduksbordet tidigare men den brann upp. Bokstavligen så börja den brinna. Så nu måste vi hitta en ny för där är mörkt som en kolkällare. Vi var i 5 olika affärer men hitta ingen som tilltala Quenault/Fredriksson. Så det får helt enkelt fortsätta vara mörkt ett tag till.
Vi köpte en fin liten ljus...stake.... Det ser ut som en vedbit med 4 hål för ljusen. Den låter mindre glamourös men den är fin faktiskt! Lite mountain-känsla över den.
Det var riktigt fint väder idag. KALLT som fan men klarblå himmel och strålande solsken. VÅR!
Nu har jag precis tillagat en Paj som i skrivande stund står i ugnen. Jag är i vanliga fall fantastiskt dålig på att laga mat men Quiche, som det heter är jag grym på! ... . Precis som min pappa, han är inte särskilt bra på att laga mat (bli inte ledsen pappa) men han är en jäävel på att göra pannkakor. Världens godaste gör han! :D

Ikväll börjar den berömda festivalen här i Nice, den varar typ i tre veckor så vi lugnar oss lite och kör en mysig hemmakväll istället. I vanlig ordning! :)

Imorgon ska jag leka med min vän Vega en stund på eftermiddagen, annars har vi inga planer. Hoppas ni får en fin fredagskväll!

Hoppas Malle kom upp i tryggt förvar till Södertälje. Vistas nu inte utomhus själv efter klockan 20 MALIN!! Borde köpt pepparspray och en självförsvarsbok till dig i flyttpresent! 8-) NEEEJ Skäämt och skidor. Puss! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0