< Till bloggens startsida

Bon weekend.

Hej allesammans. Har ni det bra idag? Haft en fin början på helgen?
Det har jag iallafall. Igår var jag i skolan till 12.30 sen åt jag och Julien lunch i stan, och 13.30 kollade vi på en lägenhet som vi idag lagt bud på (mer om detta snart). På dagen var jag otroligt kreativ, tvätta,bädda,diska,städa,städa bilen. Sen åkte jag till cap3000 och köpte en top för kvällen och en jättefin väska, på zara såklart. Bilder kommer senare. Just nu är toppen alkoholnedspilld med röklukt så den hamnade i tvätten. Efter cap3000 stack jag till Cecilie där även Emmie befann sig. Sen korkade vi upp och drog igång kvällen. Vi stack in till stan senare och hade en bllaaaast. Jag blev lite för full alltså. Inte alls bra.
Idag vaknade jag klockan 14 och kl 15.30 stack vi till lägenheten ytterligare en gång.
Mer om lägenheten: den ligger knappt 10 min gångavstånd från centrum, 5min gångavstånd från gamla stan, 10 min gångavstånd  från havet. Huset är byggt 1910 så det är typ 3,5m i takhöjd och där är stora fönster som släpper in massor av ljus. Där är en liten balkong och idag när vi tittade på bilder så tycktes vi skympa havet ganska väl, hur fan har vi missat det innan tänkte vi... men det smälte ihop med himmeln. Vi ska dit på måndag igen och kolla om där faktiskt är havsutsikt eller om bilden ljuger! :)  Den är dessutom billigar eän de andra lägenheterna vi tittat på så just nu kan det bli en brakdeal vilket betyder att vi får mer att renovera för. Nu hela kvällen har vi suttit och drömt oss bort i möbelkataloger och letat inspiration. ÄLSKAR DET! :)
Vi var även och köpte en ny lampa till sovrummet idag. Här i lägenheter så är det inte normalt att sätta en kontakt i taket som man kan ha till en lampa... utan antingen slänger dom dit spotlights eller inget alls. Så jävla konstigt... men vi köpte en stående lampa iafl som ger helt okej ljus. Bättre än inget.
ÅH det sötaste då, det gick ju en liten koreansk tjej i min klass (det var ju bara jag och hon i klassen) som bara skulle plugga en vecka... så igår när  vi slutade så frågade hon om hon fick ta en bild på oss tillsammans, och sen gav hon mig en liten present. EN JAPANSK TVÅL!! Detta var väl det sötaste jag varit med om. Tomomi heter hon, jag kommer sakna henne och våra ikke existerande konversationer pga språksvårigheter.. haha
Nu ska vi nog hoppa i sängen här och titta på en tråkig film.
Imorgon är det söndag=myssöndag. Dessutom ska det bli strålande solsken. Jag ser redan fram emot croissant och baguettfrukosten! Mumma.   Vi har kommit på värsta bra idén. Vi gjorde en rejäl sats pannkakssmet häromdagen så nu kan vi göra en pannkaka dag som natt. Skitsmidigt.. och gott när som!
Ha en fin söndag mina vänner.

Kommentarer
mamsen

Så sött av henne.slutar hon eller, för då e du ju ensam kvar, Kram

2010-03-21 @ 16:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0