< Till bloggens startsida

Första skoldagen....

...började kalas. Julien droppa mig vid skolan och in smög jag som en tyst liten mus. Jag ljuger om jag säger att jag inte var nervös. Detta gick dock över så fort jag såg mitt namn stort skrivet på ett A4 vid en skylt vid ingången...
Ny student: MADELEINE FREDRIKSSON SUÈDIOSE. HALLÅJA sa jag. Läraren tog emot mig med ett varmt handslag och sedan fick jag göra ett språktest. Kul att göra ett språktest på ett språk man inte kan.
Anyway, jag hamnade i en fantastisk klass. Det var jag och en koreansk tjej... och thats it! Haha. Härligt. Här trodde man att man skulle skaffa sig lite vänner. Inte då. Nu tänker kanske ni : men varför kan du inte bli vän med denna koreanska tjejen.. och då ska jag berätta för er att först och främst så ska hon bara vara här en vecka, och second of all så kunde hon knappt någon engelska.. SÅ där har vi svaret på den.  Men tydligen så vimmlar det av erasmus studenter sååå någon ska jag hitta och ta i mitt förvar! Haha :)

Alltså för er som mobbade min väska, så ska jag berätta att jag faktistk fick beröm för den idag i skolan B-) (sträcker på ryggen och ler belåtet) haha! Den är fan skitbra, jag får i hela mitt liv. Nästan så jag skulle kunna stoppa ner Julien där om jag behövt! :)
Julien hämtade upp mig 12.30 för en lunch inne i stan, sen åkte jag tillbaka till skolan eftersom det var första dagen och då fick man även en rundtur i gamla staden i Nice! Där har jag ju inte varit så många ggr.. hrrm.. Men jag tyckte så synd om läraren och koreanskan om dom skulle gå själv så jag vågade inte tacka nej! Haha, det var mysigt att strosa runt i solskenet dock... NEJ nu ska jag nog göra lite läxa sen ska jag bege mig till Cecilie. Jag är trött som en gnu här! Förresten färgade jag ögonbrynen igår eftersom dom försvinner mha solen. Nu är dom typ bajsbruna med en touch av orange. Lovely!

Kommentarer
Nadja

ah är du i Frankrike !!! Gud vad underbart

2010-03-15 @ 19:22:19
URL: http://nayjay.blogg.se/
mika

jag tycker din väska är jättefin! :] och skinnjackan är grym!

2010-03-15 @ 22:16:22
URL: http://kela.blogg.se/
mamsen

Jag tyckte osse väskan va fin

Stor o bra, Du e sååååå fin, Kram

2010-03-15 @ 22:54:42
Olle von Svalöv.

Tag med ett äpple till läraren, brukar uppskattas..

2010-03-15 @ 23:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0